Zwanen

Zwanen blijven hun hele leven bij elkaar, heb ik gehoord.

Zouden zij of nooit ruzie hebben, of een goede manier gevonden hebben om irritaties te bespreken en of te voorkomen? Of zijn zwanen de winnaars in accepteren zoals het is?

“Schat, ga even zitten, ik moet met je praten.”
“Natuurlijk lieverd, wat is er aan de hand?”
“Ik merk dat ik het vervelend vind om hier in deze poel te blijven.”
“Ok, ja en wat stel jij voor?”
“Ik wil graag een stukje vliegen naar een ander watertje.”
“Ok, goed dat je dat uitspreekt.”
“Ja. Ik weet ook dat jij het hier naar je zin hebt.”
“Klopt, ik zou graag wat langer hier blijven.”
“Zullen we dan afspreken om nog vijf dagen hier te blijven en dan te vertrekken?”
“Dat vind ik een mooie compromis.”
“Ok mooi. Fijn dat we dit besproken hebben.”
“Ja, heel fijn. Kus.”
“Kus.”

Geef een reactie

