Yoga tot stilstand

“En voel je enkels. Voel ze als een geheel. Steek er een kaarsje aan. Het licht op.
Ga naar je knieën en belicht deze.
Ga zo door tot je hele lichaam verlicht is.
Eindig bij het lichtpuntje tussen je wenkbrauwen.”

Ok. Nergens aan denken. Voel je licht, Zora. Denk nergens aan. Gooi alles van je af.

Begint er nou iemand te snurken?

Blijf bij jezelf. Voel de ademhaling.

Morgen weer werken, hoe laat moet ik beginnen? Straks even op het rooster kijken.

Oh nee. Nergens aan denken. Woestijn. Natuur. Waterval. Jillz reclame. Tom Hiddleston. Palmbomen.

Verdomme, nu gaat m’n hartslag omhoog. Ademhalen. Denk aan niets.

Er loopt iemand. Wees eens stil. Zo kan ik mij niet concentreren. Misschien is het een massamoordenaar.

Hoor ik mijn auto? Wie is er bij m’n auto? Snurkt dat mens nog steeds? Word eens wakker! Het is yoga.

Jézus, Zora. Denk nou aan niets. Kalmte. Leegheid. Kou.

Eèèn… iedereen dood. Eind 2012. Eindelijk rust.

Houd op met snurken!

“En breng alle lichtjes tot zwart en concentreer je op het lichtje tussen je wenkbrauwen.”

Oh ja, we waren bij de lichtjes.

Een gedachte over “Yoga tot stilstand

Geef een reactie

