Uitgerust van vakantie

Zijn mensen echt uitgerust na hun vakantie? Waarom? De hele ellende begint toch weer. De sleur, dagelijks ritme.

In je vakantie ben je daar uit, dat is het hele enthousiasme van vakantie. ‘Nergens aan denken, gewoon lekker doen waar je zin in hebt.’ EN DAARNA uitgerust weer aan het werk.

Is het niet zo dat je na de vakantie een vooruitzicht hebt met enkel dagen van werk en dat het nog heel erg lang duurt voordat je weer op vakantie kan. Geen rust, lijkt mij. Alhoewel. Ritme en sleur geeft natuurlijk wel rust.

Maar waarom zou je dan überhaupt op vakantie gaan?

Omdat het leuk is? Je komt blijkbaar niet tot rust. Misschien kijken we wel tégen vakantie op.

“Gelukkig is het bijna over.”

3 gedachtes over “Uitgerust van vakantie

  1. Ik houd wel van vakantie, maar zeker niet voor de rust. Ik denk ook vaak gedurende de vakantie. ‘Shit nog maar … dagen voordat ik weer moet werken’. Vakantie draait bij mij daarom om leuke dingen doen. Zoveel mogelijk leuks probeer ik in die luttele drie weekjes te proppen. Zo kan ik als ik weer moet werken lekker bijkomen van mijn vakantie :P

  2. Uitrusten op vakantie is een fabeltje. Mensen vinden het vaak zonde. Zitten ze in Venetië (of zoiets) willen ze ook de hele dag door de stad lopen of varen (waar ze weer moe van worden). Beetje een paradox.

Geef een reactie

