Voetbal.

Ik dacht dat wij er uit zouden liggen als we verloren van Denemarken. De sfeer. De gezelligheid. Alles zou verloren zijn. Door die spelers in ’t Oranje.

Maar ja, eigen schuld. Wij moeten niet zo nationalistisch zijn en opgaan in het spel. Geen ‘oeh’ en ‘aah’ als er een bijna-doelpunt is.

Nee, dat moeten wij niet meer doen.

Oranje klederdracht. Want dat versterkt de sfeer. De sfeer die ontstaat door iets zelfgecreëerd. Dat is toch mooi. Wie wil er niet mee doen?

Voetbal. Ik wil het ook goed kunnen en veel geld er mee verdienen. Ok. Ik accepteer dat bloederige, druppelige smeersel langs mijn hoofd. Het kruipt mijn nek in en dan in mijn shirt. Dat heb ik er allemaal voor over. Verbouwing tot man, prima, allemaal prima.

Ik word namelijk onthaald als een winnaar, en ik hoef er niet eens voor te winnen.

2 gedachtes over “Voetbal.

Geef een reactie

