Kat walgt van kind

Ik kan er naar blijven kijken, met een glimlach.

Deze afbeelding geef ik de hoogst mogelijke punten die je aan een afbeelding kan geven. Vooral dankzij de kat, want die kat, die neemt het op voor alle katten in de wereld. ‘Wij laten niet met ons sollen, zeker niet met kinderen.’

Want wat denkt dat kind. Dat wij als mens zo ineens katten mogen slaan. Omdat het minderwaardige dieren zijn. Katten staan onder de mens in de dierenstambomen. Dus mogen we ze slaan. Goede argumentatie, maar in praktijk werkt het altijd anders en komen er onverwachte reacties.

Maar eigenlijk kan ik ook wel lachen om dat kind. Het zal maar in je opkomen: “Ik haat katten. PETS”. Natuurlijk laat je als kind jouw HUIS-DIER (want jij zorgt voor zo’n beest. Je kan ook zijn kattenluik dicht doen -doe ik wel eens om te pesten-. Huisdieren moeten respect tonen.) Aangezien ’t duidelijk aan het hoofd van het kind te zien is, heeft de kat al een tand in de huid van het kind gestoken. Kind schrikt, gaat janken en na vijf lange seconde (wat gebeurt er, ik heb pijn, huilen om aandacht) komt ’t tot inkeer. En wat doet het dan? Terug slaan. Precies.

Ik hoop met heel mijn hart dat die kat zijn nagels in de ogen en wangen van het kind geprikt heeft. Lekker vasthouden en duwen.

Dit worden de beste vrienden, en dan lachen ze om dit incident.
En ook nog +5 voor de beslissing van het kind, heerlijke resolutie.

3 gedachtes over “Kat walgt van kind

Geef een reactie

