Conceptuele metaforen omzetting

WOORDEN ZIJN KOGELS

Het deed pijn en ik voelde het in mijn hart,
Hard kwam het op mij af.

De kogels gingen dwars door mij heen
Sommige richtten blijvende schade aan.

Woorden schieten te kort
als het om jou gaat.

9 gedachtes over “Conceptuele metaforen omzetting

    • Een negatieve opmerking. Moet ik daar een negatief antwoord op geven om positief uit te komen? Ik doe het altijd ‘wiskunde’ correct, alleen begrijpt niemand mij dan. De maatschappij is ook zo strontvervelend.

      • Een verbeterpunt of correctie is niet direct een negatieve opmerking. Is opbouwend bedoeld. Als taalpurist Meneer D ergens een typo heeft staan wordt hij daar ook op gewezen. Negatief? Meneer D beschouwt het positief. De mogelijkheid om een foutje te corrigeren, zodat toekomstige lezers de juiste versie lezen.

Geef een reactie

