Verkooppraatjes

“Lekkere sjaal zijn dit hè?”, merkt het meisje of de vrouw, dat/die achter de kassa staat, op.
“Ja, sommige mensen komen terug voor deze sjaals. Ze zeggen dan: goh, dit is zo’n lekkere sjaal, ik dacht, ik kom terug en ik koop er nog een paar.”
“Oh, is dat zo?”, vraag ik terwijl ik het geld op de toonbank leg. Het meisje of de vrouw knikt met haar ogen dicht en laat haar handen vallen, samen met de sjaal, zodat ze op de toonbank komen te liggen. Ze draait haar ogen omhoog.
“Ik heb mijn vriendinnen ook meteen overgehaald om deze sjaals te komen halen. Nee, deze winter kún je niet meer zonder deze sjaal.”
“Aha, dus ze zitten wel lekker warm?”
“Zeker, zeker! Er kwam eens iemand terug, die vond de sjaal te warm! Nou ja, hoor je, te warm!”
“Oh, zijn het van dat sjaals? Nee, dat zoek ik niet. Maar toch bedankt.”

4 gedachtes over “Verkooppraatjes

  1. Hahaha. Ik begon zonder grap hardop te lachen. Kort maar zeker krachtig. En overdrijven is ook een vak voor sommige haha.

    JD

Geef een reactie

