Van studentenhuismens tot gamenerd

Op kamers, het is een hele onderneming. Nu ik voor het tweede jaar studeer zie ik steeds meer mensen op kamers gaan en het ook heel normaal vinden.

Prima, op kamers gaan hoort bij het studentenleven. Dat accepteer ik allemaal.

Wat ik niet accepteer zijn de studentenhuizen. Ik ben bij verscheidene op visite geweest en ik geniet er een klein beetje van. Waarom ik soms bij studentenhuizen terecht kwam, maakt helemaal niet uit voor dit verhaal. Nee, de huizen zelf zijn al een artikel waard. Want wat kijk ik mijn ogen uit.

Soms heb ik bewondering voor de mensen die erin wonen. Hoe makkelijk ze er mee omgaan. En dan walg ik er weer van het idee dat deze mensen er vrede mee hebben.

Nee, sommigen zijn genoodzaakt in een krot als een studentenhuis te wonen. Zo komen uit Friesland of Groningen en willen niet iedere dag vier uur reizen. Maar goed, dat nog liever dan in een studentenhuis bivakkeren. Die keuze hebben ze, zij kiezen voor een studentenhuis, dus dan zal je je aangesproken voelen ook.

En natuurlijk heb je verschillende studentenhuizen. Vieze, rommelige of stinkende, het maakt niet uit. Je betaalt je scheel aan een kamer, jouw eigen kamer. Klein, maar jij wilt op jezelf dus zal je het leuk vinden ook.

Je bent toch altijd met vrienden of gezellig met je huisgenoten. Kan jou die troep schelen. En als je geen zin hebt in de huisgenoten, dan niet toch? Zo simpel is het.

Nee, zo simpel is het niet. Jij wilt dat wel. Heel graag. Sociaal beest. Alle studentenhuismensen zijn dat. Net zoals de studenten- en studievereniging. Net als de voetballers, hockeyers of tennissers.

En net zoals gamenerds. Allemaal hetzelfde.

Gezellig.

Stom.

2 gedachtes over “Van studentenhuismens tot gamenerd

Geef een reactie

