De fietser voor je

Ik kan hier echt van genieten.

Achter iemand fietsen.

Het is algemeen bekend dat achter iemand fietsen makkelijker is. Net zoals dat vogels in een V vliegen door de luchtstroom. Maar als de persoon vóór je beseft dat er iemand achter hem fietst en vooral een hele tijd, dat is echt genieten.

Naar rechts kijken, stiekem je oog nog verder daar rechts doen om onopvallend te kijken of er iemand achter je fiets. Ja, er fiets iemand. Iets sneller, dan gaat hij wel weg.

Links van het uitzicht genieten. Stiekem even kijken of hij er nog fiets. Ja, nog steeds. Ging hij nu ook sneller fietsen? Wil hij iets van mij? Nog maar iets sneller.

Waarom is hij er nog? Wil hij iets van mij? Ken ik hem? Of is het een haar? Ik ga niet achterom kijken hoor. Misschien is langzaam een optie.

Iedereen is achterdochtig. Je hoeft daar niet paranoïde voor te zijn. Maar het meisje dat laatst voor mij fietste, het was bijna triest. Het regende zacht en er stond een harde wind dus dan is meeliften zeker fijn. Ze fietste hard, iets wat ik ook wilde. Snel thuis. Ze keek elke drie minuten of ik nog fietste. Zette weer een sprintje in en keek weer.

Niet alleen bij haar is dit het geval, maar bij erg veel mensen. Let er maar eens op.

Let sowieso eens op andere mensen. Mensen zijn belachelijk. Iedereen.

2 gedachtes over “De fietser voor je

  1. Haha, de enige reden dat ik dit herken, is omdat ik de persoon ben die heel ‘onopvallend’ achter zich gaat kijken. Gelukkig wist ik al dat ik een klein beetje paranoïde en neurotisch ben, dus het was geen schok.

Geef een reactie

