De theorie van Jigsaw

Wat zal er gebeuren als SAW werkelijkheid wordt?

Dat de hele wereld op zijn kop komt te staan en in elk land schimmen lopen die gruwelijke moorden plegen. De politie is ten einde raad. Niemand is veilig voor Jigsaw. Hij infecteert iedereen en uiteindelijk moorden ze zelf.

Alhoewel John Kramer, Jigsaw, geen moordenaar is, maar een heler. Een genie die niet begrijpt hoe sommige mensen kunnen leven met hun beslissingen en leefstijl. Hij geneest ze en houdt een spiegel voor.

Want SAW is naast een geweldige, bloederige film, een film om over na te denken. Hoeveel discipline heeft een mens? Wanneer komt dit tot uiting. Pas als het er echt toe doet.

Pas als je de dood in de ogen kijkt.

John Kramer, wat een man.

4 gedachtes over “De theorie van Jigsaw

  1. Mijn vriend zou zeggen dat zulke films alleen maar door een psychopaat verzonnen zou kunnen worden… Ik moet hem daar wel een klein beetje gelijk in geven. haha. Heb een aantal van deze films gezien en bij sommige draaide mijn maag toch wel even om. Ik mag hopen dat zulke mensen ala Jigsaw niet in het echt bestaan…

  2. De films zijn ook helemaal niet eng, eerder weerzinwekkend.
    Jigsaw is een reuze interessant personage – inderdaad. Vooral in het begin, omdat je dan langzaamaan zijn persoon en bedoelingen ontdekt. Toch waren er een aantal scènes waarbij ik me afvroeg of je daarmee daadwerkelijk jezelf tegenkomt.
    Misschien moeten wij zoiets gaan opzetten. ;-)

Geef een reactie

