Mensen die nooit alleen zijn

Mensen die niet zonder andere mensen kunnen. Altijd maar lachen om ieder grapje. Ze willen natuurlijk dat iedereen hen aardig vindt. Ze komen heel sympathiek over, misschien is sympathiek niet het goede woord. Ze komen OPDRINGERIG en PLAKKERIG over. Rillingen.

Op mijn opleiding journalistiek zit zo’n meisje. Er is een studievereniging waar zij uiteraard een erg actieve houding heeft. Ze kent iedereen. Iedereen kent haar. Ze doet altijd vrolijk. Lachen. Ze begroet iedereen in de gang. Om het kwartier ziet ze wel iemand die ze kende. Even een praatje maken en direct naar de volgende. Met wie ze omgaat, doet er niet toe. Maar als je goed kijkt, zijn het precies dezelfde types als zij.

Wat is er toch met dat soort mensen. Zijn ze bang om eenzaam en alleen te worden of houden ze gewoon van overdreven veel aandacht. Het gaat er bij mij niet in. Ze stellen andere voorwaarden dan ik. Oké, prima. Dat begrijp ik wel. Maar als ik er objectief naar kijk, begrijp ik het nog steeds niet.

Wie zijn zij nou? Hebben ze een karakter, steken ze ergens bovenuit? Of zijn ze juist DOOR anderen iets geworden? Hebben ze de andere mensen nodig om iemand te zijn?

Het meisje in mijn voorbeeld ken ik persoonlijk niet. Nog nooit met haar gepraat, dat is ook het leuke. Observeren en speculeren.

Ik kwam haar vandaag toevallig tegen op internet. Dat was ook de aanleiding van dit artikel. En warempel: ze staat samen met iemand anders op haar profielfoto. Nou, als je bovenstaande symptomen vertoont EN samen met iemand anders op de profielfoto staat, dan kan je niet meer stuk.

Grappig. Ik vind samen met iemand anders op de profielfoto staan ook een leuke kwestie. Waarom? Dat is de belangrijkste vraag. En met wie? Waarom diegene? Wil diegene dat wel? Durf je niet alleen? Wil je laten zien dat je vrienden hebt? Interessant.

5 gedachtes over “Mensen die nooit alleen zijn

  1. ik sta samen met Dagmar op de foto op mijn profielplaatje omdat ik het een mega toffe foto vind!!

    verder vind ik allemansvrienden ook nooit zo tof

  2. Hmm ja, wederom weer niet zo’n hekel aan als jij hebt. Vraag me alleen hoe ze dat doen, allemansvriend zijn. Ik bedoel, niet iedereen kan je toch aardig vinden? Maar bij hen lijkt het er wel op. Wel vermoeiend hoor, om zoveel vrienden te hebben.

Geef een reactie

