De paraplu

We hebben er allemaal wel minimaal tien in de gang staan, maar zelf nooit gekocht. Ik kan het mij in ieder geval niet heugen. De paraplu. Tegen de regen, die. Hoe zit het nou eigenlijk met dat verrekte ding?

De grootste en belangrijkste vraag: Waarom. Waarom zou je in godsnaam nog met zo’n ding rondlopen, als je ook kunt schuilen of gewoon thuis kunt blijven. De paraplu is ook nog eens onhandig, aangezien hij niet windproef is en je voeten nat worden. Daarbij je broek, mits het hard regent. Je loopt er mee te zeulen –tegenwoordig heb je de kleine, inklapbare, handversie van de paraplu, maar sterk zijn ze niet-.

Waarom begin jij hier over, Zora. Een paraplu is een paraplu. Een voorwerp dat speciaal gemaakt is voor als het regent, zodat we niet nat worden. Wij denken daar toch niet bij na? Nee, precíes en dat zou meer moeten. Wat maakt een paraplu nou zo doodnormaal? Omdat het ‘geaccepteerd’ is? Omdat iedereen er één heeft?

Wanneer neem je hem mee, nog zo’n vraag. Als je van huis gaat, terwijl het regent. Maar waarom ga je dan uit huis? Een stukje naar je auto, daar heb je hem niet voor nodig en ik neem aan dat de afspraak ook niet buiten afspeelt. OF neem je hem mee als de weersvoorspelling regen aangeeft. Je wilt toch nog even van de buitenlucht genieten en neemt dat rotding gewoon mee in de hand. Hoe afhankelijk zijn wij dan van het KNMI?

Bah, wat een zeurartikel. Het komt waarschijnlijk doordat er noodweer voorspeld was en ik de hele dag met 35 °C graden en stikhitte met een paraplu heb lopen zeulen.

5 gedachtes over “De paraplu

  1. Ik ben misschien een arme student en oudbollig, maar ik loop ook gewoon naar dingen toe hoor! Bijvoorbeeld om boodschappen te doen. Ik heb geen rijbewijs en ook geen zin om altijd met het OV te moeten. Daarnaast vind ik het echt heerlijk om tijdens goede regen buiten te lopen met een paraplu boven mijn hoofd, het maakt zo’n lekker geluid :)

  2. Ik heb standaard een paraplu in mijn auto liggen. Maar ik heb het ding dus nog nooit gebruikt of nodig gehad. Ook zoiets nutteloos eigenlijk. Hoewel ik wel een hele coole paraplu heb. Doorzichtig met een rood randje.

  3. Ik heb weinig met regen noch paraplu’s. Liever zon en droogte. Helaas komen de aankomende weken nogal veel stapelwolken. Ik denk dat ik maar eens een grote stevige paraplu moet zoeken en vinden.

Geef een reactie

