De dode Glanskop

De dode vogel met een lintje om zijn nek.
Op de deurmat. Aangevlogen.

Aroma’s dringen je neus binnen.
Ik vraag mij af wie het gestuurd heeft.

Dat gevoel van onwetendheid.
Dat gevoel, bij een vogel op je deurmat.
Wie en waarom.

Ik wil dat gevoel ervaren,
ervaren wat de persoon voelde,
toen ik mijn dode Glanskop op de post stuurde.

Hij was bruin met een zwarte kop,
zijn wangen wit.
Jouw wangen net zo wit toen je mij zag.

Ik houd van je. Ik wil je. Ik zal je krijgen.

Ondertussen is het duidelijk.
Ondertussen heb ik het nog steeds niet,

geen eigen dode vogel,
op mijn deurmat.

3 gedachtes over “De dode Glanskop

Geef een reactie

