Psychopaterie

Ik houd van psychopaten.

Hoe ze kijken en hoe ze doen. Wat hun karaktertrekjes zijn.
Wat ze in hun kamertjes doen terwijl niemand ze ziet.
Hoe ze schijn ophouden tegenover de buitenwereld.
Ik vind ze fascinerend.

Tot op zekere hoogte natuurlijk.

Ik hoef geen dode vogel te vinden in mijn brievenbus,
of mijn naam vlammend op de stoep.

Ook geen bloemen bezorgd in het klaslokaal,
of een brief met parfumerie erop gespoten.

Rinkelende telefoon om vier uur ’s nachts
om geen stem te horen maar een ademhaling,
om een schim te zien in de tuin.

Misschien wil ik het wel.
Eigenlijk wil ik het.
En wel nu.

Stel je voor, een dode vogel in de brievenbus.
Met een briefje eraan die overspoten is door een geurstof.

Ik houd van je. Ik wil je. Ik zal je krijgen.

Wauw.

7 gedachtes over “Psychopaterie

  1. Je zal wel geen Slayerfan zijn, maar luister eens naar dit nummer (en de tekst vooral)

    Psychopathy Red is ook leuk, over een Russische vent.

  2. Schrijf je mooi :)
    Toch wel creepy, ik studeer Psychologie en geloof me, hoe meer je weet over het brein van een psychopaat, hoe minder je er iets mee temaken wilt hebben :P

Geef een reactie

