Sinterklaasjournaal in mei

Ik las al iets op Twitter over dat in-mei-vallende Sinterklaasjournaal, maar verdiepte mij er verder niet in. Grapje op Twitter, dacht ik nog. Totdat ik een artikel op Nu.nl vond met als titel: ‘Groot nieuws in extra Sinterklaasjournaal’.

Natuurlijk trok het mijn aandacht, want dan moest het wel groot nieuws zijn. Zeker met zo’n kop. Het bleek dat de ex-huidige sint, Bram van der Vlugt, stopte en iemand anders de plaats overneemt. Prima om Bram even te huldigen -wat is hij goed hè-, maar waarom via zo’n journaal? Kinderen weten toch niet wie die man is, dat hij jaren lang in december met een mijter op zijn hoofd liep. Nodig hem dan uit bij een programma voor volwassenen om het er met hem over te hebben. Moeten kinderen zich ook even voorbereiden op een nieuwe sint?

Waarom dan ook nog eens een artikel op nu.nl. Sinterklaas heeft sowieso geen hoog nieuwswaarde –behalve als de pakjesboten verdwaald zijn-.

5 gedachtes over “Sinterklaasjournaal in mei

  1. Helemaal mee eens. Kinderen zien dat écht niet, dat is wetenschappelijk bewezen (heb ik bij psychologie gehad). Je kunt de juf voor ze zetten die zich als Sint verkleed en eenmaal omgekleed geloven ze dat het de Sint is :P Nogal onnuttig dus. Maar Bram was echt goed!

    • Heerlijk hoe naïef je als kind bent. Ik denk dat die kinderen alleen maar in de war zijn door zo’n journaal. Maar goed, ik gun het Bram wel hoor. Hij was koning.

Geef een reactie

