Willekeurige zondag in mei: Moederdag

Moederdag is een dag die in het leven is geroepen om je moeder eens te verwennen. Al de dagen die je haar afsnauwt, al die dagen dat je jouw was laat slingeren. Deze dag is ervoor om dat goed te maken. En dat zul je doen ook.

In elke willekeurige winkel die je binnenkomt staat het groot: 8 mei Moederdag. Doe de tv aan en elke reclame gaat over een zeepje, luchtje of high tea. Ja, er is goed over nagedacht.

Van je moeder krijg je indirect te horen dat ze Moederdag zo waardeert en ‘o, ik lees net toevallig dat het bijna Moederdag is’. Stom.

Ik háát commerciële dagen. En zeker als het nergens opslaat. WAAROM zou ik op een willekeurige zondag begin mei mijn moeder moeten verrassen met een ontbijt op bed, een zelfgemaakte pannenlap en een parfum? Alleen maar omdat het fijn is voor de economie. Omdat het de mens weer een goed gevoel geeft. Dat je je moeder weer blij hebt gemaakt.

En wat is er eigenlijk mis mee? Niets, maar doe dat dan als je het echt meent en niet omdat het toevallig de dag ervoor is.

Net zoals Sinterklaas, Vaderdag en zeker niet te vergeten Valentijnsdag. Dierendag niet, want dat is de leukste dag van het jaar.

6 gedachtes over “Willekeurige zondag in mei: Moederdag

  1. Heftige reactie van Tessa O_o.

    Ik vind het commerciële gedoe ook overdreven, maar toch doe ik eraan mee. Wel heel erg oneerlijk dat vaders en moeders drie keer cadeautjes krijgen in het jaar (verjaardag, kerst, vader/moederdag en als je Sinterklaas meetelt vier keer) en een arm meisje als ik ‘maar’ twee keer :P.

  2. Ik heb er niet veel mee, maar er ook niets tegen; als moeder/vader/vriend whatever wie gelukkig wordt van een smsje, knuffel of cadeautje op die vastgestelde dag dan doen we dat gewoon :p

  3. Dat je dierendag wel leuk vind is een beetje tegenstrijdig he :P En waarom zou iets minder oprecht zijn als het een vastgestelde dag is? Ik ben zelf nog niet helemaal erover uit wat ik ervan moet vinden, maar opzich kan ik me voorstellen dat het voor veel mensen juist een mooie gelegenheid is om ze er even aan te herinneren dat ze blij mogen zijn met hun moeder/partner/vader/kind etc. Dus ja, dan gaat het meer om het besef dat de ander goed voor je is dan om opeens, onoprecht te veinzen dat je iemand leuk vind…
    Sorry voor dit gezeik, ik ben stiekem best aardig :P Leuke blog trouwens!

    • Haha leuke reactie.

      Ten eerst moet je mijn ergenissen niet hemels serieus nemen. Ik houd van dramatiseren. Zoals dat van dierendag. Ik vind die dag met zo erg als de andere.

      Daarnaast is wat je zegt waar, of ik ben het er mee eens. Maar ik vind dat je zo’n dag er niet voor nodig hebt en dat het wordt uitgemolken door de commerciele kant ervan.

  4. Jij kunt ook niets gewoon leuk vinden. Tis toch gezellig om je ma te vertroetelen.

    Ik vind het erg leuk om met mn moedertje te picknicken op moederdag.

    Maar eigenlijk slaat het nergens op.
    Alleen als jij me niet zo opde feiten drukt.

    Ik negeer jouw!

    xx Tess

Geef een reactie

