Keuzes, nieuwe obsessies en geld

voor LoveLomoLife

Keuzes maken vind ik nooit zo lastig. Mits ik goede informatie heb natuurlijk. Ik kan wel dagenlang zoeken voordat ik ook maar überhaupt een idee heb wat of welke op nr. 1 staat voor mij. Oké, eerlijk blijven Zora. Fisheye begon alles mee, maar daar zag ik snel vanaf toen ik al het aanbod bekeek.

Zo ook met mijn aankoop van een nieuwe Lomography camera. Als nieuwe obsessie stort ik mij op site’s, diepe internet en alle krantenartikelen die ik maar kan vinden. Zoek andere mensen die er ‘verstand’ –daar valt over te twisten- van hebben en vraag ze het hemd van het lijf.

Op Lomography.com eerst naar de prijzen gekeken, zo viel er toch het een en ander af. Wil ik meerdere lenzen, special effect en o god welk filmpje moet erbij?! Keuzes zat, al die bomen voor dat bos cliché. Natuurlijk nergens duidelijk wat de camera’s deden en hoe ze bevielen, veel was er niet te vinden. Genoeg dat wel, maar niet duidelijk. Wat een chaotisme.

Alles netjes in een word-document gezet. Overzicht, eindelijk. Meerdere lenzen? Ja. Oke keuze uit (voor mij) drie: Oktomat (acht lenzen), SuperSampler (vier lenzen, foto’s op een rij) en ActionSampler (vier lenzen, foto’s als pop-art).

Uiteindelijke keuze: SuperSampler omdat ik die vier beelden naast elkaar erg interessant vind en-nu-moet-ik-hem-hebben-ook!

Een gedachte over “Keuzes, nieuwe obsessies en geld

Geef een reactie

