Wat je zoekt bij IKEA

Ik zit bij de IKEA in het restaurant. Wat een verschillende mensen zijn hier toch. Een vrouw die op een man lijkt, dit komt door haar mannelijk gezicht en loopgedrag. Een jong stel dat van elkaars bord eet en zo een ‘ruzie’ opzoeken om dat in bed goed te maken. Een ouder echtpaar die geen aandacht aan elkaar besteden, maar rustig koffie drinken en de krant aan het doorbladeren zijn. Een jonger ‘echtpaar’ die ook geen aandacht aan elkaar besteden, omdat de kinderen de aandacht opeisen. Ik kan wel even door gaan.

De koffiemok die je gratis krijgt bij een IKEA Family card staat naast me, er zit nog een bodempje cola in. Koffie bij de IKEA is namelijk niet aan te raden. Aangezien ik bij de IKEA heb gewerkt zag ik wat bekenden in de keuken en mijn moeder, die denkt dat ik heel IKEA ken vraagt al gelijk of ik de persoon die op de bon stond ook ken. Nog nooit van gehoord en gezien.

Ik zit bij de ingang van het rokershok en het is misschien niet oninteressant om te vermelden wat er in en uitgaat. Net was er een groepje jonge meiden die waarschijnlijk snel nog even een peukie moesten doen, omdat ze anders de route op de begane grond zouden trekken. Een jongen van amper 12 ging er ook in met een nieuw pakje Marlboro, zeker stoer doen bij zijn vrienden. Een oude man, vast met een pijp. Een man met eten en al -yak-.

IKEA, waarom begin ik er toch elke keer weer aan. Vroeger kwam ik er wekelijks, even gezellig rondje lopen om vervolgens snel aan een bakje koffie -ahum- of cola te gaan. Maar nadat ik er gewerkt hebt, en het niet zo naar mijn zin had, veranderde dat snel naar 1 keer in het jaar voor het hoog nodige. Zo moest ik vandaag naar de IKEA omdat ik een laptoptas wilde komen. Ja, bij de IKEA. Om nou elke dag met zo’n akte tas rond te lopen, nee. Daarom vond ik een leuke tas om internet. Eén die groot is, kom ik later op terug, één die er leuk uitziet en één die praktisch is. Hij heeft twee hengsels, dus geen standaard schoudertas. Er stond op de beschrijving op internet dat er maximaal een 15.4” laptop in kan. Mijn laptop is 15.6”, dus ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en gewoon mijn laptop meegenomen hierheen.
De tas is ruim genoeg, als ik zeg dat er een 17” laptop in kan overdrijf ik, maar hij kan er wel in. Heerlijk! Kleine vakjes voor de kleine dingen en 2 grote vakken voor grote dingen boeken. Hij is niet overdreven groot dat hij onpraktisch wordt. Nee, hij is gewoon goed groot.

Ik ga nu mijn laptop weer opbergen in mijn niet-laptop-vriendelijke rugtas en mijn ronde afmaken hier in de fijne IKEA.

Geef een reactie

