Eurovision I, licht puntje

Vooraf: Ik hoop dat Sieneke niet doorgaat.

1. LITUANIE Wat een mooie broeken hebben de jongens aan. Begint ontzettend orgineel en best grappig. Mond geluiden en beats. Weer eens wat anders, zelf is het niet echt geweldig liedje, maar wat maakt dat uit. Nep instrumenten in kleuren van de vlag van Lituanie. De tweede tweede stem is erg mooi. Daarna hun broek uitgescheurd en komen er P16 boxers te voorschijn.
2. ARMENIA Soort Pocahontas met enorme boezem. Ze is 2m lang, wajooh! Wel erg oude mannen erachter. Liedje is niet erg bijzonder.
3. ISRAEL Als landen in hun moedertaal gaan zingen, heeft het wel wat. Al klinkt echt als algebra. Zeer jonge knul, rustig liedje. Geen topper. Oeps de uithalen zijn niet helder.
4. DENMARK Melodie lijkt, zoals de presentator al zei, lijkt echt wel op The Police. Best lekker, maar de zang stelt weer eens niet zoveel voor. Soort membraan ertussen waardoor ik aan scheikunde moet denken. Ik denk wel een kansmaker. -Zanger heeft magere benen, maar wel een buikje hehe-
5. SWITZERLAND Vreselijke glim en glam. Geen power in het refrein. Lelijk gouden pak. Mooi contrast tussen de pastel matte jurken van de zangeressen en het gouden glimmende pak van de zanger. Beetje P16. Ook lekker galm.
6. SWEDEN o Voorfilmpje in Malmö. THIS IS MY LIFE SHINE! Uiteraard gezongen door Anna, welke naam is nou passender dan Anna bij Zweden. HUH dit liedje ken ik! HAHA ze heeft precies dezelfde kledingstijl als Miljah, ook uit Zweden! Weer een bewijs dat enkel de zang live is. Ze heeft alleen een beetje een te lage stem voor haar uiterlijk. (En ze heeft All-stars aan én een kroontje op.)
7. AZERBAIJAN JEZUS ze worden met het jaar jonger. Heeft hulp nodig op het trappetje af te komen met die hakken -noob-. Danser met oorbelletje. Liedje is niet echt speciaal, maar ja wanneer wel. En wat heeft ze nou voor handschoentje aan? Stom. o Even headbangen. Afschuwelijk. Dripdrop dripdrop
8. UKRAINE Avril Lavigne komt op. Geen idee wáár het aan ligt, maar toch heeft ze een oostblok gezicht. Komt waarschijnlijk omdat ze op een meisje lijkt die als gastarbeider bij de IKEA werkte en uit Polen kwam. De rock gitaren komen erbij. Wat heeft ze eigenlijk aan? Toch vind ik het best een tof liedje. Weer eens wat anders. Ja, ik ga voor deze.
9. TROS ‘Nu komt er een draaiorgel, normaal gooi je dat het raam dicht maar nu natuurlijk niet.’ Mijn god. Laat het snel overgaan. Wat een kleur daar op de achtergrond trouwens! Die man van het orgel trekt echt een kut kop. Ondanks het een vreselijk liedje is, maakt het wel kans op een finale plek, omdat het verdomd vervelend uit je hoofd te halen is.
10. ROMANIA Piano battle? Kom maar op.  AH hij wijst. Afknapper. Ze lijkt een tikkie op Laura van Blood Red Shoes, maar dat leren pakje kan echt niet. Het liedje heeft zelfde genre als ‘Always on my mind.’ Ik denk echt niet dat ze zelf piano spelen, wel leuk van die rode lampjes. Ja hoor, ze lopen weg en de piano gaat door. WAT hebben die achtergrondzangeressen op hun kont? En weer zingen ze vals. Ik heb nog geen enkele act gehoord die helemaal zuiver was.
11. SLOVENIA Dit is het trieste wat ik in heel Eurovision heb gezien. Een Mika look-a-like, mocht hij willen, die oud is en heel jong en sexy doet. Midlifecrisis. Met een afgrijselijk sjaaltje om. Hij wilt rocken en dat wordt in contrast gebracht met volk muziek. Nee, direct de prullenbak in.
12. IRELAND Dinsdagavond was het de avond van de viool, maar nu via de piano geloof ik. Enge mannen in het zwart. Nee, saaie ballat. Hoe oud is ze? Ik denk begin 40. Wel mooie stem.
13. BULGARIA Bulgaarse Gordon. Ja, twee blote gespierde jongens aan zijn benen, zingen zal hij! Oke ik neem het terug, niet gespierd en twee homo’s. Beetje jammer. Wedden zometeen komt er een beat onder en wordt het omgetoverd naar een dance lie… JA! Stom. Hij danst in ieder geval vrolijk mee. Hij weet toch al dat hij verloren is.
14. CYPRUS Tom Dice look-a-like. Het is zo frustrerend dat die zangeressen op de achtergrond mee tikken op de maat. Deed Sieneke ook. Leuk dat hij zijn gitaar heeft getapet. Voor de microfoon of klank? That’s the question. Nee, maar leuk liedje. Niet om zelf te luisteren, maar het is beter dan de andere.
15. CROATIA Zangeres doet haar hand met zilvere lange nep nagels als een hart. Geen commentaar. Dit is een vrouw die toch al de 30 is gepasseerd, maar zich nog jong voelt. Wanneer accepteren ze nou eens dat het leven na 30 over is? Waarom hebben ze geen hoge hakken onder zo’n jurk? Lef hoor. Geen leuk liedje.
16. GEORGIA Begint al met choreografie. Beetje een aids feestje, met dat rood/wit. Dit meisje was net toch ook bij Azerbeidjaan? Stemmen binnen knipogen, mislukte poging. SHINE? 3e keer. Gelukkig heeft ze een kruisje om haar nek, dit beschermt, behoed en helpt haar. Nu is het liedje afgelopen en heb ik niets ervan mee gekregen.
17. TURKEY Turkije had vorig jaar echt een geweldig lied, de band was ook gewoon geweldig. Kijken wat ze nu hebben, o een DJ. Turkije gaat wel op de rock tour, of is het een emo toer? Haha, dit lijkt op een slechte act van Nevada Tan! Wel lekker lied, maar ja dat is wel erg stereotype. Nee dit vind ik wel leuk, al lijkt het ook een beetje op Linkin Park. Act past er wel bij, maar geloofwaardig wordt het niet met die nep borsten dat het een vrouw is. HE DIT IS maNga, volgens ken ik hen.

Ik ben voor Turkije en Ukraine. Maar ik hoop dat Turkije niet door is. Nee, het moet niet commerciëler worden dan het al is. Denemarken heeft trouwens wel een goede kans om te winnen denk ik. Deze landen gaan door: Georgia, Ukraine, Turkey, Israel, Ireland, Cyprus, Azerbaijan, Romania, Armenia en Denmark.

Geef een reactie

