Waar komen jullie vandaan?

In een tussenuur zitten Ilse en ik op een bankje in de zon te genieten van het ‘lekkere’ weer. Gelukkig staat er een koude wind precies in ons gezicht, zodat het niet te warm wordt, want die zon schijnt erg fel en het is bloedheet.

Ik kijk naar rechts, naar een deur en zie geen enkele persoon in de verre omgeving. Ilse begint even te praten en een halve minuut later kijk ik weer naar diezelfde plek en zie ik een jongen bij de deur staan.

Ik: “Waar komt die nou ineens vandaan?”
Ilse: “Uit Marokko…”

Kijk ik nog eens beter, en blijkt hij een getinte huidskleur te hebben. Ilse moet ook altijd weer een rascistische opmerkingen maken, terwijl ik het zo niet bedoeld had.
Als we Ilse toch niet hadden met die oplettende blik.

Een gedachte over “Waar komen jullie vandaan?

Geef een reactie

