Pap & Mam, ik moet iets vertellen…

Wat kan er gebeurd zijn?

“Lieve pap en mam,

Sorry dat ik het niet persoonlijk kom vertellen, maar ik denk dat ik mijn emotionele gevoelens niet in bedwang kan houden dus vandaar deze brief.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, ik kom de aankomende vier weken niet meer thuis. Misschien is het jullie opgevallen dat ik de laatste tijd bijna nooit meer thuis ben. Dit komt doordat ik ontzettend verliefd ben. Hij heet Ahmed Abdoerri en ik ken hem via wat jongens uit mijn klas. Hij is ontzettend lief voor mij en ik ben erg vaak bij hem. Ahmed heeft mij zelfs een onwijs mooie ketting gegeven! Hij is zo lief en hij heeft zijn zaken goed op orde. Zo werkt hij bij de gemeente en woont hij in een appartement in Zuid. Al vraag ik mij wel af hoe hij aan zo’n groot huis komt daar in Zuid, ik dacht dat je bij de gemeente niet zoveel verdiende. Maar goed, lieve papa en mama, ik ga met hem op vakantie in Marokko. Hij wilde graag zijn familie laten zien en vroeg of ik met hem mee wilde. Dat wilde ik natuurlijk wel! Hij betaalde alles, maar dan moest ik wel een hoofddoek omdoen en mijn lichaam helemaal bedekken. Ik weet dat jullie daar niet erg positief tegenover staan, maar ik doe alles voor Ahmed, dus dit heb ik ook voor hem over.

We gaan vier weken naar zijn geboortedorp en daarna brengt hij mij veilig thuis en zal ik hem aan jullie voorstellen.

Veel liefs en kusjes,
Jullie dochter

P.S.: Mam, maak je asjeblieft geen zorgen, die blauwe plekken die je laatst op mijn polsen vond, waren niet van hem. Ik was gewoon gevallen tegen de rand van het keukenblad.”

1) Ze is serieus verliefd op een Marokkaanse jongen. Dan kan óf die jongen haar kidnappen, ontvoeren of gebruiken. Waarschijnlijk denkt iedereen dat als hij de brief leest. Maar stel je nou eens voor dat de jongen, ondanks hij Marokkaans is, serieus van het meisje houdt en hij serieus zijn familie wil laten kennismaken met het meisje?
Wel raar is dat het meisje nooit wat gezegd heeft over de zekere Ahmed.

2) Ze heeft een slecht rapport en schrijft deze brief alleen om zorgen te baren bij de ouders. Ze keert na het avond eten terug en treft twee onzekere en bezorgde ouders aan die haar omhelzen. Een slecht rapport valt weg bij deze situatie.

3) Ze wil weglopen van huis en doet net alsof ze naar Marokko is. Haar ouders zullen een zoekactie beginnen in Marokko en niet omkijken in de stad naast hun woonplaats.

 – Psst, alles is fictie. Niet dat ik anders het nieuws haal. –

Geef een reactie

