Plugingang, boven of onder?

Is het jou wel eens opgevallen dat er bij de iPhone aan de bovenkant een opening zit voor het plugje van je koptelefoon en bij de iPod Touch aan de onderkant? Ik heb zitten denken en denken, maar ik ben er nog niet helemaal uit waarom dat zo is.

Op andere ‘iPhone’ telefoons (Je weet wel, die namaak ghetto dingen) zitten de openingen ook aan de bovenkant. Misschien heeft het iets te maken met een gesprek voeren via de telefoon… Of niet.

Nu heb ik het volgende gevraagd aan zowat mijn hele MSN lijst: ‘[naam], waarom denk jij dat bij de iPhone het gaat voor je koptelefoon aan de bovenkant zit, en iPod Touch aan de onderkant?’ Gelukkig zijn mijn MSN contacten erg snugger en zeggen ze allemaal: Weet ik niet. Er kwam zelfs iemand met het idee dat het snoertje anders het touchscreen van de iPod Touch zou aanraken. Heel goed bedacht (I.v.P.), maar helaas niet het antwoord.

Ik ben ten einde raad, alleen vind ik het BLOED irritant dat ik het niet begrijp.

*Pling* Toen kreeg ik een bericht op MSN met het antwoord. Het eerste model van de iPhone is vóór de iPod Touch ontworpen en op de markt gebracht. De ingang van de koptelefoon was toen altijd aan de bovenkant (Net als bij de iPod Nano, Classic etc.). De iPod Touch is gebasseerd op de iPhone, maar doordat Apple een ander ontwerp gedachte begon te ontwikkelen ‘publiceren’ ze iPods nu met een ingang aan de ónderkant.

Zo simpel, dat hadden we zelf kunnen bedenken.

 – Waarom is het beter om ineens de ingang te veranderen naar de onderkant van de desbetreffende iPod Touch. Wat is het doel? Wat is de bedoeling ervan? Wat wil Apple ons duidelijk maken?? –

2 gedachtes over “Plugingang, boven of onder?

Geef een reactie

