Ik ruik appeltaart

Wat gebeurt er als je iets ruikt, je het niet helemaal kunt plaatsen en je er allerlei dingen omheen gaat fantaseren?

Ik zat in de klas bij Management en Organisatie en toen rook ik toch een aparte geur. Het was een soort appeltaartgeur. Ik gelijk om mij heen kijken of er iemand appeltaart had. Na een goede blik rond de klas zag ik nergens een appeltaart of iets wat er in de buurt komt. Toch rook ik het. Waarom sta je stil bij alles wat je ruikt? Omdat je normaal ‘niets’ ruikt en alle aparte, sterke geuren opvallen? Maar waarom ruik je niets? Ruik je wel niets eigenlijk?
Goed, terug naar de appeltaart. Ik zat mij dus te bedenken hoe ik aan de geur appeltaart kwam. Wat kon het zijn?
– Het was serieus appeltaart. Iemand had een stuk mee voor in de pauze, of gewoon voor in de les Management en Organisatie om iedereen -vooral de docent Haha– jaloers te maken. Maar waarom had hij dan die taart bij zich? Was diegene jarig, of iemand in zijn gezin? Had diegene dit stukje gekregen van iemand? Van iemand die jarig was? Maar dan kon er nog iemand in de klas zitten met een stukje appeltaart. En had de appeltaart persoon het zelf gebakken, iemand in zijn gezin of had diegene het gewoon bij de bakker/supermarkt gekocht. Waarom zou hij appeltaart gebakken/gekocht hebben en geen kwarktaart of rijstevlaai? Waarom is het in godsnaam appeltaart en geen appelvlaai en wel rijstevlaai en geen rijstetaart?(Zou diegene vaak appeltaart eten?)
– Iemand had een luchtje op met appeltaartgeur. Dát was het antwoord natuurlijk. Armani, Gucci of Chanel had een nieuwe geurlijn ontwikkeld en deze persoon in mijn klas was zo avant-garde! (Jaloers)
– Ik vergis mij gewoon en was er gewoon een geur van bruggerzweet of de geur van slechte cijfers.

Wie zal het zeggen? Ik weet het niet en ik zal er ook nooit achter komen.

Een gedachte over “Ik ruik appeltaart

Geef een reactie

