Bij scheikunde spellen ze anders.

In de klas maak ik zoveel mee. Vooral grappige opmerkingen en ervaringen. En als oplettende leerling kan ik daar mooie dialogen van maken.
Scheikundeles over redoxreacties. Ionen staan elektronen af en nemen op. De docent ging snel door de basis heen wat iedereen wist. Eén meisje nam het eigen intiatief.

Klas                  ‘Fluor, F2, oxidator’
Docent             ‘S’
Klas                  ‘Zwavel, S, oxidator’
Docent             ‘Hoe schrijf je nou eigenlijk Zwavel?’
Klas                  ‘Met een v natuurlijk’
(…) Lange stilte (…)
Leerling A      ‘F, F!     (…Zwafel?…) Fluor schrijf je met een F!’

Geloof me, dat kind is niet goed. (En wij, aan de andere kant van de klas -de slimme kant- kwamen niet meer bij)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s